bugün
yenile
    1. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      1956 doğumlu yönetmen ve görüntü yönetmeni. özellikle 2000'lerin başında osman sınav ın projelerinde görüntü yönetmeni olarak görev almıştır. (bkz: deli yürek) (bkz: deli yürek bumerang cehennemi ) (bkz: kurtlar vadisi) 2002 39.antalya altın portakal film festivalinde deli yürek bumerang cehennemi filmi ile en iyi görüntü yönetmeni ödülünü almıştır. filmleri izlerken kameranın kullanılışına dikkat eden bir izleyiciyimdir. kullanılan ışık ve mizansene uygun kamera hareketleri ilgimi çeker. bu bağlamda kurtlar vadisi'nin ilk 55 bölümünde görüntü yönetmeni olan tevfik şenol'a hayranlık beslerim. zira o bölümlerde tek bir sahnenin çekimi için çok fazla plan kullanmadan ve oyuncuyu daima takip eden kamerası ile diziye büyük bir dinamizm katmıştır tevfik şenol. neticede kurtlar vadisi bir aksiyon dizisidir ve bu tip yapımlarda hareketli kamera kullanmak seyirciyi her daim dinamik tutar. dış/gece çekimlerinde mavi ışığı, iç çekimlerinde sarı ışığı en koyu tonlarında kullanmıştır. kanımca bu dizinin dokusuna uygun bir kullanım olmuştur. 97 bölüm süren kurtlar vadisinin kalan 42 bölümünde görüntü yönetmenliğini selahattin sancaklı yürütmüştür. bölümlere bakıldığında vadinin donuk bir hava içerisinde ilerlediğini görürüz. daha çok beyaz ışık kullanılmış ve kamera hareketleri sabitleşmiştir. velhasıl kelam tevfik şenol'un daha çok projede yer almasını temenni ederdim özellikle şu anki teknoloji ile kendine özgü teknikleri birleştirse sinemamız adına çok hoş görüntüler sunabilirdi bize. not: film ve dizi çekim teknikleri hakkında çok bilgim yok sadece gördüğümü kendi çerçevemde yorumladım.
    2. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      okuduğum okula söyleşiye geldiğinde birinin "bu işi yapmak için okul okumaya gerek var mı sorusuna" "yok canııım" cevabını verip hocalar ile göz göze geldikten sonra "var tabii var, okul önemli arkadaşlar, eğitim şart, yersen" demiş insandır.